Barion Pixel

8 tanács a biztonságos strandoláshoz kisgyerekkel

Képzeld el a strandot: Nincs etetőszék (vagy koszos), a gyerek nem akar leülni, nincs megfelelő étel, stb..

Totál értjük, mi is szülők vagyunk. Adunk pár szakértői tippet, hogy ebben a melegben ne az evésen csússzon el a jókedv.

Jöjjön a 8 legfontosabb tanács, kifejezzen evéshez kapcsolódva!

  1. A strandon, kikapcsolódás alatt legyünk rugalmasabbak. Alapszabályok oké (pl. ülve eszünk, mert nagy a félrenyelés kockázata a kicsiknél, ha szaladgálva esznek), de nyugi, éhen nem halnak. Esznek, amit esznek, annyit, amennyit akarnak, legyen nálad mindig a kedvenc finomsága!
  2. Készülj fel előre. A legtöbb büfé, étterem választéka a neten fellelhető, nézd ki, mit fogtok enni. Nyugi, valószínű nem a legbióbb, zsírmentes-sómentes verziók lesznek, de ez nem fog gondot okozni, ne aggódj. Ha végképp semmit nem találsz, vigyél a babának saját ételt (meg fogják melegíteni, ha kéred). Kisgyermeked (1 év felett) hagyd falatozni, tuti lesz valami, amit szívesen megeszik, ne foszd meg ettől, mert nem a legminőségibb szerinted az étel a strandon. Jöhet a lángos, a krumpli, husi, fagyi, stb.

Ha lehet, előre válassz olyan helyet, amit te is szívesen kipróbálnál. Szerencsére egyre több a minőségi street foodos hely, keress előre, nézd a véleményeket!

Az ottani ételeket vágd megfelelően fel a babának (ÍGY). Pürés babának vigyél otthonról pürét, kanalat, tálkát!

  • Otthoni nasik bekészítve. A kedvenceITEK (azaz magadra is figyelj, neked is járnak a finom falatok! :)). Kell az energia a gyerekhez, magadnak pakolj mandulát/diót/kesut, kicsinek pedig gyümölcsöket kockára vágva és ha lehet, hűtve. Jöhet a keksz, nagyobbaknak tönkölyropi. Hagyd otthon a tejes/majonézes/húsos/tojásos dolgokat, megromolhat hamar. Szendvics helyett inkább egy muffint ajánlok, pogácsát esetleg.

Családi receptek ITT.

MIT KÍNÁLJ A BÜFÉBŐL BIZTONSÁGGAL?

Erről írtunk egy listát korosztályonként, IDE KATTINTVA tudod elolvasni.

  • Víz,víz,víz. A hidratálás nagyon fontos, de 1 éves kor alatt a fő folyadékforrás az anyatej, ennek hiányában a tápszer. 1 éves kor alatt veszélyes lehet a sok víz adása, nyugi, a gyümikben, ételekben IS van rengeteg folyadék, nem baj, ha a baba csak keveset iszik mellé. Igény szerint szopizzon a nagy melegben vagy kicsit gyakrabban kínáld. A tápszert nem kell többször kínálnod, az maradjon az ajánlott mennyiség, mellé jöhet a gyümi, levesek, zöldségek, víz, stb.

TE viszont igyál! 🙂 Óránként ne több litert, ez nálad is gondot okozhat. Ha nem kívánod a vizet, jöhet a limonádé, gyümölcs!  

EBBŐL a kulacsból szuper inni 1-3 éves kor között, 1 éves kor alatt pedig EZT ajánljuk.

  • NE TAKARD LE A BABAKOCSIT (alatta felforrósodhat a levegő), NE HAGYD A GYEREKET/KUTYÁT-CICÁT az autóban egyedül, előzd meg a baleseteket! A kicsik érzékenyebbek a melegre, védd őket! A vízbe se hagyd egy pillanatra se egyedül, egy bokányi vízben is sajnos egy kisgyermek meg tud fulladni. Kerüld a déli órákat!
  • Fagyira fel! Az egyik legjobb orál-motoros fejlesztő gyakorlat, ha a kisgyermek a nyelvét tornáztatja fagyinyalással, jégkrém nyalással. Ha lehet, ez legyen minőségi, ne édesítőszeres (ez hasmenést okozhat). 1-1 alkalommal a cukros fagyitól nem lesz semmi baja, otthon pedig simán el tudod készíteni cukor nélkül, gyümölccsel édesítve. A hidegtől nem fájdul meg a torok (tévhit, torokfájásnál is nagyon ajánlott érzéstelenítő), lehet nagyon tápanyagdús (görög joghurt, tejszín, stb.), az egyik legjobb nyári étel.
  • Vigyél magaddal felülettisztító nedvestörlőt. Ezzel gyorsan le tudod törölni az asztalt, széket, babaetetőszéket, mielőtt elkezdtek enni. Ez fontos, sajnos gyakori az itt elkapott vírus/baci.
  • Ha gyermeked válogatós, nem eszik, várunk az evészavar diagnosztikás rendelésünkön ITT.  NEKI mindenképp vigyél többféle elfogadott ételt, és ha van amit szeret, a büfében/étteremben előre szólj a pincérnek hogy pl. „kérem, ne legyenek rá díszítést (petrezselyem, stb.), hogy meg tudja enni úgy, ahogy szereti.

NYÁRI AKCIÓ HOZZÁTÁPLÁLÁS-KISGYERMEKTÁPLÁLÁS LEGJOBB TANÁCSAIRA A WEBSHOPBAN ITT.

Emlékeket gyártunk éppen, ne aggódj az evésen! Pár év múlva rutinból fog menni, lazulj el, élvezd ezeket az éveket!

Ha látod, hogy kezd sok lenni az inger, keress csendesebb helyet, vonuljatok el. Ha pedig félsz ettől, nem tudod, hogyan lehetne ez az időszak könnyed és élvezhető, nézd meg a videóinkat ITT (0-12 éves korig).

Lukasz Rebeka
Lukasz Rebeka
dietetikus, csecsemő-szülő kapcsolati konzulens, a Kiskanál Kommandó alapítója Évek óta foglalkozik gyerekekkel, személyesen és online egyaránt segítve a szülőket. A célja, hogy a szülők etetés helyett megtanulják táplálni gyermeküket. Fő érdeklődési területe a koragyermekkori táplálási problémák és a hozzátáplálás. Nagy hangsúlyt fektet a legújabb szakmai ajánlásokra és a fejlődésre, ezért rendszeres résztvevője és előadója a hazai gyermekgyógyászati konferenciáknak. Az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete Egészségértés díját 2018-ban vette át a Kiskanál Kommandóért, amely könyveit és kisokosait a Házi Gyermekorvosok Egyesülete és a Magyar Gyógyszerészi Kamara szakmailag ajánlja.

ÚJ KISOKOS

KISOKOSOK

Ingyenes letöltés

error: Vedd fel a kapcsoaltot velünk, ha szeretnéd átvenni anyagainkat.