0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

Így tedd egészségessé a sütiket!

Tudtad?

Lukasz Rebeka
dietetikus, csecsemő-szülő kapcsolati konzulens, a Kiskanál Kommandó alapítója Évek óta foglalkozik gyerekekkel, személyesen és online egyaránt segítve a szülőket. A célja, hogy a szülők etetés helyett megtanulják táplálni gyermeküket. Fő érdeklődési területe a koragyermekkori táplálási problémák és a hozzátáplálás. Nagy hangsúlyt fektet a legújabb szakmai ajánlásokra és a fejlődésre, ezért rendszeres résztvevője és előadója a hazai gyermekgyógyászati konferenciáknak. Az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete Egészségértés díját 2018-ban vette át a Kiskanál Kommandóért, amely könyveit és kisokosait a Házi Gyermekorvosok Egyesülete és a Magyar Gyógyszerészi Kamara szakmailag ajánlja.

-átalakítási lehetőségek a kicsiknek-

Ki ne imádná a sütiket, mi felnőttek biztosan, de felmerülhet a kérdés: hogyan adjuk ezeket a gyereknek? Első és legfontosabb: kaphatnak, de ha lehet, átalakítva. Az összes recept alkalmas a variálásra, turbózásra.

Az alábbi módszerrel legalább ötször annyi tápanyagot tartalmaz kinézetre ugyanaz a muffin.

Nézzük a gyakorlatban:

  • Klasszik muffin recept:
    • sok cukor (van, hogy a lisztmennyiség harmada!), liszt, kis sütőpor, 1 tojás, kis tej, kakaópor, étolaj. Így a fincsiségben kevés rost, sok szénhidrát, kevés fehérje, sok cukor van, de finom
  • Átalakítjuk:
    • liszt negyedét kicseréljük zabpehelylisztre, így növelve rosttartalmát, telítőértékét, ami jót fog tenni a gyerek emésztésének, és nem is lesz látható,
    • cukrot negyedeljük, és teszünk mellé ennek elfedésére vaníliamagőrleményt  (ha a gyerek szereti, mehet bele pürésített banán is – ha nem szereti, eszünkbe ne jusson), nádcukrot javaslok, mert karamellesebb az íze, kevés is elég belőle,
    • sütőport másfélszerezzük-duplázzuk, mivel a plussz összetevők miatt nem emelkedne meg a süti eléggé,
    • 1 tojás helyett teszünk bele 3-4 tojást, és emiatt egy kicsivel kevesebb folyadékot,
    • több tejet teszünk bele, és 2 éves kor alatt zsírdús tejet használunk, 2 éves kor felett 2,8%,
    • teszünk bele görög joghurtot, növelve így a minőségi fehérjéket, zsiradékot
    • étolajat lecseréljük vagy vajra, vagy olívaolajra, vagy ennek keverékére

A muffinunk receptje ITT olvasható. 

1 db muffin tápanyagtartalma így kb.:

szénhidrát 35 g, fehérje 9 g, zsiradék 13 g, rost 5 g, 3O7 kcal (azaz egy 19-os gyerek fehérjeigényének a felét már 1 db fedezi!)

Ez egy ovisnak, sulisnak bőven jó reggeli, kisétkezés egy kis gyümivel, narancslével, vízzel esetleg.

Lehet innen még tovább menni a zabpehelylisztet növelve, a cukrot kicserélve, de első körös változtatásnak ennyi bőven elég.

Kakaósmuffin ugyanúgy, de egészségesebb verzióban, ugyanúgy finoman.

A fenti módszer a dúsítás, a gyakorlatban ez kivitelezhető majdnem minden étellel.  Ha nem megy, segítünk itt. 

FRISS

Ingyenes letöltés

error: Vedd fel a kapcsoaltot velünk, ha szeretnéd átvenni anyagainkat.